Wrightegaarden gir bort sesongkort

Publisert 18.05.22

De nye driverne av Wrightegaarden viderefører sesongkortene kjøpt før koronapandemien til årets sommerprogram i Langesund. Det betyr rundt 200.000 kroner i tapte inntekter.

Da det det populære uteliv- og konsertstedet i Langesund stengte dørene i vinter spøkte det for årets konsertsesong. Wrightegaarden Langesund AS het nyetableringen som kom inn som ny driver, og et sommerprogram ble raskt satt sammen inneholdende både trofaste populære travere og noe nytt.

For de som hadde kjøpt sesongkort før koronapandemien slo ut samfunnet i 2020, var da spørsmålet om pengene var tapt nå som ny eiere overtok stedet.

Daglig leder i det nye driverselskapet, Jørn Akerhaugen, forteller at de viderefører alle sesongkort kjøpt i 2020 til årets sesong. Uten selv å sitte igjen med så mye som ei krone i inntekter.

– Vi viste ikke at det var lovet videreføring, og ei heller at antallet var så høyt, men vi forstår alle parter ut ifra den situasjon både bransjen og landet sto i for to år siden. Dette er bare å hyggelig å kunne gjøre, sier daglig leder Jørn Akerhaugen.

200 000 i tapte inntekter

Med en stykkpris på 3000 kroner, betyr det i grove trekk knappe 200.000 kroner i tapte inntekter for det nye driverselskapet.

– De som kjøper sesongkort er gode venner av huset, og de ønsker vi med oss videre. Det har blitt godt mottatt av de i overkant av 60 kjøperne det gjelder, og vi er glade for å kunne tilby dem et fint sommerprogram etter to stille sesonger. Dette er gode ambassadører, og for oss er det god markedsføring, sier Akerhaugen videre.

Det er Vitori AS og Momente AS som står bak det nye selskapet, som altså har en rekke lokalt profilerte aktører i næringslivet på eiersiden.

Den daglige lederen kan by på et program som blant annet inneholder Postgirobygget, DDE, CC Cowboys og Hellbillies for å nevne noen av artistene Langesund-publikummet får høre mer fra i sommer.

– Vi er veldig happy med det vi har fått på plass, selv om vi kom inn sent med tanke på booking og planlegging. Vi satser på en lengre konsertsesong i 2023, og da blir det kanskje også litt kreativ tenking for å tiltrekke oss nye publikumsgrupper , sier Akerhaugen.

Som lover å ikke «tukle» med sommerslagere som Postgirobygget.

– Vi har faste tradisjonskonserter som ingen skal tulle med, og så handler resten om å finne artister som ikke har vært her like ofte før, avslutter daglig leder Jørn Akerhaugen ved Wrightegaarden.