60 «festivalløver» kan juble: – Dette bestemte vi oss raskt for

Publisert 20.05.22

Wrightegaarden Langesund AS viderefører sesongkortene kjøpt før koronapandemien. De kan brukes under årets sommerkonserter.

– Dette var noe vi raskt bestemte oss for å gjøre. Vi vil videreføre stemningen og atmosfæren på Wrightegaarden, og sesongkortkjøperne skal vi ta godt vare på. Dette er det veldig hyggelig å kunne gjøre, sier Teo Luisa.

Hans selskap Momente AS står sammen med Vitori AS som eiere av det nye driverselskapet Wrightegaarden Langesund AS.

For de som hadde kjøpt sesongkort før koronapandemien slo til i mars 2020, kunne det se ut til at pengene de hadde brukt på sesongkort var tapt. Slik blir det altså ikke.

Daglig leder Jørn Akerhaugen sier til Varden at det nye driverselskapet ikke var klar over at det var lovet videreføring av sesongkortene, og heller ikke at det var så mange som 60 sesongkort som var solgt og ikke benyttet.

– Vi forstår alle parter ut ifra den situasjon både bransjen og landet sto i for to år siden. Dette er det bare fint å kunne gjøre, sier Akerhaugen til avisa.

Sesongkortene kostet 3.000 kroner stykket. Det betyr grovt regnet at de nye driverne gir bort en omsetning på 200.000 kroner.